Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



onsdag, juni 23, 2010

Sista dagen med Fröknarna...

Imorgon är det verkligen ALLRA, allra, allra sista dagen för Lukas med sina älskade fröknar. Då går de
sista 2 på semester & till hösten börjar han på ett dagis här i byn.
Tror inte riktigt att han förstår. Han pratar om att han ska börja på nytt dagis och att han ska få nya
kompisar. Men när vi pratade ikväll om hans ena fröken som gick på semester förra veckan, så sa han att
hon kommer tillbaka till hösten. Och jo, det gör hon ju, men inte Lukas. Usch, fy och veeee.
Jag HOPPAS, hoppas, hoppas på att allt ska gå bra till hösten. Nästa vecka så ska jag och Lukas hälsa på
det nya dagiset och checka läget.

I fredags förra veckan lämnade han presenter, halsband, till fröknarna
och imorgon ska han lämna en inramad teckning där han har ritat sig
själv och en båt (passande att hans avdelning heter just "Båten":-). Så
fin! Han valde färgen på pappret och han var så nöjd.


Jag tror att jag kommer till att vara väldigt blödig när jag lämnar Lukas imorgon!... *Phuuuuu*

Idag har varit en helt ok dag, igår var det skit, så jag är lycklig bara jag orkar göra lite. Man får passa på
liksom. Jobbat, köpt lite uteblomster och några krukor, planterat, handlat massa sill och annat smått och gott
till midsommar. Det känns superskönt att få lite gjort.
Nu ska jag strax söka upp sängen och prata med John Blund. Jobbar förmiddag imorgon igen, skönt!
BTW, idag fick jag reda på att jag får tjänstledigt när jag börjar studera till hösten. Ska jobba en helg i
månaden och hoppa in om någon är sjuk mm. Känns som en bra idé!

Sov Gott!
Kram Linda-Pinda


1 kommentar:

  1. Åh så fina, den där hjärtramen är så himla söt. Jag hade några sådana ett tag men sen tog de slut och sen har jag helt glömt bort dem. Sååå söta är de.
    Gud vad han ritar fint, Milton är verkligen inte duktig på att rita men på Lukas teckning ser man ju verkligen att det föreställer en gubbe!
    KRAM och ha en fin dag!

    SvaraRadera