Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



torsdag, april 02, 2009

Hjärnan slutade fungera...

Ja, hjärnan slutade fungera någonstans vid klockan 13 idag. Trött som en gnu.

Igår när jag gick och la mig vaknade Lukas till och kom in och la sig hos oss. Han snurrade och hade sig, i ena sekunden låg han neråt med huvudet för att i andra ligga över antingen mig eller M och i tredje sitta upp. Hann till slut slumra till lite för att bara några minuter senare vakna upp av att Lukas kräkte ner hela vår säng. Lille stackare...
Hjälpaktion; av med sängkläder, torka, tvätta Lukas, i med sängkläderna i tvättmaskinen, bädda madrassen på golvet i L's rum, bestämma vem som skulle vara hemma idag, bädda i soffan där nere...
Det blev jag som la mig i soffan, klarvaken. Satte igång TV'n och slocknade till för att vakna upp abrupt igen av nu kaskad... upp och hjälpa M med lille Lukas. Nya sängkläder, duscha L. Ner och la mig igen för att en halvtimme senare fixa med en ny omgång.
Sen var klockan mer än halv fyra. Hängde upp tvätten och la mig för att inse att klockan skulle ringa 2 timmar senare. Så allt som allt blev det liiiiite sömn, någonstans runt två timmar. Tjoho!

Mitt lilla hjärta, Lukas förstås, har haft feber idag. Ätit lite, men fått behålla allt. Är det magsjuka eller är det förkylning.... eller vad?!? Det återstår att se. Hoppas han får sova lite i natt och att det inte kommer mer kräk...

På jobbet idag gick det bra de första timmarna. Men vid 13 snåret slutade nog hjärnan att fungera:-). Sååå skönt att komma hem när jag hade slutat jobba. Hela familjen gick ut på en underbar kvällspromenad. Åhhhh va' härligt med vår, ljusare och varmare kvällar, underbart!

Nu blir det Criminal Minds och sen sängen
Go'natt

2 kommentarer:

  1. Oh noooooo...inte KRÄK, är ju så himla äckligt.
    Hoppas det inte blir mer av det!!
    Låter härligt med kvällspromenaden.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Blev det cirkus idag?
    Nyfiken på hur det gick med clownerna.
    Hoppas ni haft en underbar dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera