Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



lördag, maj 23, 2009

Lördagsbestyr

Dagen har varit händelserik...

Besök på kvik och kollade in möjliga kök till huset. Spännande, men det är ju en hel djungel... tips och råd mottages varmt:-).
Vi tror att vi har en lösning som skulle vara kanon till huset, men vad vet jag... känner mig inte riktigt hemma i denna djungel än.

Sen åkte vi till VÅRT HUS (*hihi*... kan fortfarande inte sluta mysa och flina... detta är ju underbart och total vuxenpoäng:-))... Några vänner till oss har kommit och hälsat på och fått en kik på huset innan vår planerade (när vet vi fortfarande inte riktigt än) renovering kommer igång. Vi har en kille som har ritat olika planlösningar åt oss. Och ovanvåningen kommer nog till att bli så som han har ritat. Men plan ett är inte riktigt löst än... vi vill flytta källartrappan och där vi tänkt oss att den skulle gå ner funkar inte (upptäckte vi idag). Vi har inte räknat med att grunden är så bred... det är en gråstensgrund och det har vi tappat totalt, så det är bara till att tänka om. Vi har ju inte så extremt mycket att spela på för huset är inte så stort.
Sen har vi varit hemma hos M's föräldrar och ätit.
Lagom hemma tills Lukas skulle nattas... och nu ska jag strax sätta mig i soffan och umgås med min käre sambo:-)!!!

Förresten, så härligt det var idag att "släppa" ut Lukas på gräsmattan vid huset... vilken skillnad. Det är så jag vill bo:-). Underbart underbart, underbart!
Jag är så lycklig!:-)

Kramisar
Linda

2 kommentarer:

  1. Men så härligt det låter.
    Allt med hus är ju verkligen en djungel, vi har ju fortfarande inte bestämt oss för vilket golv vi ska skaffa oss i tv-rummet men det ger väl sig snart. Jag vill byta kök men det ryms inte i budgeten som den ser ut nu...
    Vi har ett stort fönster längs ena väggen i köket, annars hade jag gärna velat ha någon barköks-variant eller så, tycker det är så fint. Sen önskar jag ju såklart att köket var större.....
    Kvik har väl ganska så fina kök om jag inte är helt fel på det, jisses vad ni har att stå i nu!!!
    Husen är väl billigare i Ö Göinge än här i denna staden med kan tro, så antar att ni "har råd" att lägga lite mer på renovering än om ni köpt huset här i stan....
    Innebär detta att Lukas-sötisen ska byta dagis eller han ska gå kvar här i stan???
    Kram kram!!!

    SvaraRadera
  2. Åh men spännande spännande, nu blev jag ju sååå nyfiken!!!
    Jag förstår er angående dagis faktiskt. Vet att ni (också) är supernöjda men vad gör man liksom? Man vill ju att de ska gå där de ska gå i skolan och ska ni byta är det ju helt rätt tid nu (eller sen som det blir då) :-D.
    Jag är själv nojjig för det där, att Milton inte går på dagis där vi bor. Jag är inte ens säker på att jag vill att han ska gå si skola "här ute", och funderar mycket kring det.
    Usch ja, det ger väl sig med tiden....
    Åh men nu har ni ju massor att fixa med, förstår att ni spräcker budgete, tycker det gör man mest hela tidn, *hihi*
    Hursomhelst så har ni ju massor roligt framför er.
    Kram kram!!

    SvaraRadera