Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



söndag, maj 31, 2009

Mors dag...

Go'förmiddag!
Solen strålar och vi har redan hängt ut tvätt på tork på torkvindan.
Vilket underbart väder!
Förmiddagen ska gå till att tvätta och städa. VÄLBEHÖVLIGT här hemma. Vet inte, men det känns som om vi mest har tänkt på det nya hemmet och inte varit hemma så mycket så allt har blivit ställt åt sidan.
Har lyft på telefonluren och ringt mamma på mors dag! De var vid sin stuga i skummeslöv och mös:-).
Ja det är ju det det är idag, MORS DAG. Så idag skänker jag tankar till alla MAMMOR som finns!
Själv vaknade jag av att L stod på min sida av sängen och skakade mig;
- Vakna mamma, vill gå ner.
- Vad är klockan, frågade jag.
- Halv nio, säger Lukas då:-) (för upplysnings skull så var klockan 07.00)
Sötnos!!!
M & L kom med ett paket till mig, sötisar.
Jag fick en indisk spikmatta som jag har pratat om i en vecka. Tänk va' goa de är... och att Lukas har lyssnat på vad mamma skulle vilja prova.


Nä, nu ska här städas!
Ha en underbar dag med er alla mammor...
Och till mamma; Älskar dig!
Kramisar
Linda

3 kommentarer:

  1. Vad skoj med spikmatta... har flera kollegor som provat och är nöjda. Hoppas det funkar för dig oxå! Ja visst är de för söta våra män och de små ;-) Jag fick min baden baden som jag tjatat om i en halv evighet...
    Vet hur det är när det nya hushållet hägrar mer än städning i det befintliga *haha* Sedan blir det omvänt... har inte orkat städa ordentligt på LÄNGE och det KÄNNS så onödigt när byggdammet bara dras runt från utrymme till utrymme. Till hösten när vi tar paus från renoveringen och nytt sparande påbörjas DÅ kommer det vara fint här iaf :-D Hur går det med köksplaneringen? Är det det ni ska börja med?
    Vi MÅSTE hitta en dag/kväll som vi kan träffas allihop. Var så längesedan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. hej hej ...
    Vi flyttar till en marklägenhet på gladiol....
    Vill inte ha hus....;)
    Allt e bra med oss alfons har haft lite problem med magen så han e inte på dagis denna veckan...
    Är L på dagis?? kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej. Fin spikmatta. Jag har aldrig testat det men en kompis har en och säger det är så skönt för ryggen.
    Spännande med ert hus:) Vet inte om ni tycker det är för långt att köra till Malmö för att kolla på kök? Men min sambo jobbar ju där och ritar kök och bad. Ballingslöv är det:)
    Kram Elin

    SvaraRadera