Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



tisdag, maj 26, 2009

Så var det då TISDAG...

Ja, så var tisdagen här.
Dunkande huvudvärk och snart dags att gå (köra) till jobbet. Underbart!
*Grrrr* Är så trött på det... och samtidigt så sitter jag och är irriterad på vissa människor. Att de inte bara kan bli glada för ens skull utan de MÅSTE sucka och undra varför man ska flytta dit man ska. Vad är felet? Det är vårt val och M kommer ursprungligen där ifrån och inte har det blivit fel på honom;-).
Självklart så är ju kvoten av alla som man berättar för genuint glada för vår skull. Men de där få får en att koka och bli ledsen. Jag vill inte behöva försvara mig/oss för att vi har gjort det valet vi har gjort.
Så där ja, då har jag kräkt av mig lite, känns bra:-)!!!

Köpte lite hus & hem-/inredningstidningar på väg hem från apoteket och ska fortsätta med att studera dem noggrannt!

Ha en härlig dag!
KRAMISAR
Linda

7 kommentarer:

  1. Men visst är det typiskt att vissa inte baaaara kan vara glada för ens skull
    Men är det inte så att Ms föräldrar bor dr (eller jag är fel på det?).
    I vilket fall som helst så är det ju ofta så när man köper hus, mansöker sig tillbaks där man själv kommer ifrån.
    Jag och Stoffe velade mellan våra byar men bestämde oss till sist för att detta passade oss bättre med närheten till allt men jag menar, alla har ju "sina" ställen.
    Hursomhelst så kommer det bli superbra, Knislinge är ju inte hundratals mil iväg precis, *hihi*
    KRAM, hoppas den nedrans huvudvärken vill ge med sig snart!!!

    SvaraRadera
  2. Tycker definitivt du ska insupa all inspiration :-) jag har MÅNGA tidningar som är införskaffade sedan husköpet! Så kul att bläddra i och få idéer från. Har en pren. på Allt i Hemmet - gillar den skarpt... inredning för "vanliga" människor med normal ekonomi.
    Vad gäller personer som missunnar er glädjen över att äntligen ha köpt hus... så försök att slå bort det. En del har inte vett att hålla tyst om det nu är något som stör dem. Ni ska bara fortsätta glädjas - för du... det är såå kul att planera och komma igång med ett renoveringsprojekt. Även om som i vårt fall, vi är fullkomligt medvetna om att det kommer dröja många år innan vi har lyckats få det så som vi vill så är det oxå en morot. A behöver projekt hela tiden :-D
    Är du ledig på fredag btw? Jag var tydligen det enl. jobbets schema så bara att stanna hemma och njuta då.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Njut! Det är ert val och ert beslut och det viktigaste är ju trots allt att NI är nöjda!!! Sen hade vi ju visst velt ha er närmre men av olika anledningar så vet jag ju att det inte är såååå långt att köra till Knislinge heller :-) Ser fram emot att följa er renoveringsresa även om det gör att jg oxå blir sugen på nytt :-D

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kommer själv ihåg alla kommentarer jag fick när jag flyttade till Önnestad. Huvudsaken är ju att ni trivs och det tror jag nog att ni kommer att göra! Det är ju skönt med släkten nära (oftast :-D ) och ert hus ser ju rent bedårande mysigt ut!
    Hoppas huvudvärken flyger all sin kos till alla med de dumma kommentarena!
    Kram

    SvaraRadera
  5. *Kayn*- Ja, vi blir ju inte grannar precis... men det går fort att ta sig både till och från byn:-)... Redan tankar på nytt;-), nä nu får du ge dig till tåls lite *hihi*. Kram på dig

    *Susanne*- *hihi* släkten bor i andra sidan byn så det ska nog gå bra;-). Ahhh, i önnestad var vi oxå och kikade på ett hus för ett tag sedan... Hoppas verkligen vi kommer till att trivas i huset och visst ser det lite mysigt ut. Hur går det för er med renoveringen? Kom det några vitvaror igår? Kramkram

    SvaraRadera
  6. Denna avundsjuka....(för det är nog oftast det som det kommer av) Ja visst blir man trött på alla som måste kräka ur sig sina tankar....
    Men skit i dem!!!
    Supergrattis till huset!! Och grattis till sambon!!
    Har ännu inte haft vägarna förbi stan, men snart måste jag göra mig ett ärende =)
    Ha det superbra!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Grattis till huset och Grattis M till nya jobbet,,,,
    Tycker ni e lite elaka som ska flytta från hammar nu när vi flyttar dit;)
    allt bra med er nners??kram kram

    SvaraRadera