Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



måndag, maj 25, 2009

Måndag måndag måndag

Så var det måndag igen... vart gjorde man av tiden innan man fick barn egentligen?:-)

Under helgen har jag bearbetat min "bortavaro"/frånvaro från datorn. Under några veckors tid har jag inte ens öppnat datorn. Endast min kära sambo som hållt sig uppdaterad om vad som händer;-).
Så nu är det väl dags att fortsätta med bloggandet. Tycker ju att det är kul!!!

Dock har viktframgångarna lyst med sin frånvaro... än mindre har jag ätit vettigt.
Under renoveringen av butiken jag jobbar i (som varade 4-14 maj) så åt jag MASSA ostfrallor på jobbet och vissa dagar var det i princip det enda jag åt för lunch glömdes bort ibland.
I två hela veckor gick jag med konstant träningsvärk. Det märks tydligt att man inte är van vid det slit som vi höll på med. Men kul var det och butiken är sååå fin nu.
Kan även berätta att det finns ca 10 väldigt goda NYA sorters godis i butiken nu:-)!!! På gott och ont*Grrrr*.

Idag har jag i a f börjat om med maten och allt vad det innebär. Efter frukosten idag var jag fortfarande hungrig och nu efter lunchen så har jag varit VÄLDIGT sugen på något sött och gott och "farligt". Men det är bara till att bit ihop. Invägning igen på torsdag... jag vet redan nu att det är minst 2 kg plus och mitt mål är att gå ner 4 kg tills semestern börjar. Små små mål är det som får bli refrängen nu!

Önska mig LYCKA till!!!
Kram i massor
Linda

3 kommentarer:

  1. Hej!!
    Supergrattis till huset!!! Åhh va roligt ni ska ha det (jaja lite jobbigt också men det behöver vi ju inte prata om =))
    10 nya sorter...det får nog bli en sväng bortom ditt jobb någon dag!! Eller jag menar såklart för att titta på den nya inredningen, inte för godisets skull =))
    Kram på er!!!!

    SvaraRadera
  2. EmmaG-
    Tack vännen! Visst ska det bli skoj... har inget annat i huvudet just nu och vill inget hellre än att börja riva väggar och slita i allt och flytta in imorgon:-)!
    Du är så välkommen såååå till jobbet om så bara för att kolla in inredningen;-)
    Förresten, du blev jättesnygg i håret!
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Nej men usch så får du inte skriva... att ni har tio nya sorters godis! Usch jag bara vräker i mig godis på dagarna när jag går hemma, även i bilen då jag kör från affären... usch jag känner mig så äcklig när jag håller på såhär. Jag vill ju inte gå upp i vikt, men detta är som ett missbruk. Tvi. Önskar att jag var lika duktig som dig och Emelie, men vem vet... det kommer kanske. KRAM

    SvaraRadera