Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



onsdag, april 28, 2010

Sockerkaksrecept...

Detta recept är lånat från Testelines "Livets Goda - Sockerkaka".
Enligt mig själv och lite andra så är den Goood! Det bästa med denna är att den innehåller inget matfett
utan är gjord på vaniljyoghurt istället.

"Linnéas bästa Vaniljsockerkaka" ca 10 bitar, men enligt mig MÅNGA fler

3 ägg
3 dl strösocker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
1 1/2 dl vaniljyoghurt

1. Vispa ägg och socker riktigt vitt och fluffigt.
2. Rör samman vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker. Sikta ner detta i äggsmeten.
3. Rör sist i vaniljyoghurten.
4. Smörj och bröa en sockerkaksform (jag har användt 2 st "brödformar".. & det räcker det till
& blir 2 härliga sockerkakor), häll i smeten och grädda i 180 grader i nedre delen av ugnen
ca 40 min (för mig mellan 30-35 min).
5. Ät & Njut!

1 kommentar: