Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



torsdag, mars 18, 2010

Igår började "NYA" livet...

Så äntligen tog jag tag i saken...
... VIKTEN...
Igår skrev jag in mig på
VV=ViktVäktarna.
Vågen visade lite mer än vad jag gissat att det skulle bli. Men jag var ändå förberedd.
Kändes inte alls jobbigt utan som en stor lättnad att första steget är taget. Nu är det min egen vilja som kommer till att göra resultatet, ingen annan!

Lukas är hemma idag & har varit det sedan förra veckan. Förra torsdagen blev äntligen hans OP gjord. De tömde ut en tjockflytande vätska från öronen och satte i nya rör, förminskade mandlarna och tog bort en ganska stor polyp i näsan. Som alla föräldrar tycker om sina barn, så tyckte jag (vi) att han var världens duktigaste kille. Han har fortfarande kvar plåstret som sitter i ena armvecket efter droppet. Han vägrar att ta bort eller byta ut det för han är övertygad om att det ska komma blod. (För det gjorde det när det blev baksug i slangen) Nu sitter påstret endast fast i ena änden, men det spelar ingen roll, för bort ska det INTE.
Han säger att han saknar sina kompisar på dagis, så det lär bli en lycklig kille på måndag!:-)

Kameran är borta för tillfället, den ligger i en låda väl gömd. Hoppas den dyker upp snart så att jag kan lägga upp lite bilder från huset!
Nu är det middagsdags; Pasta, köttfärssås och rivna morötter
Kramkram
Linda

1 kommentar:

  1. Åh, Hejja Hejja, det här kommer du/ni att fixa galant. Bara man kommer igång så brukar det rulla på sen. VV är ju god mat dessutom :-D.
    Jag visste inte att Lukas hade OP. Vilken duktig kille, Milton hade varit helt hysterisk över ett plåster, *hihi*.
    Hoppas ni kommer märka skillnad nu efter op.
    KRAM!!!!

    SvaraRadera