Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



tisdag, augusti 24, 2010

Mammahjärtat blöder...

... REJÄLT!
Det första L sa imorse när han vaknade var; Jag vill inte till dagis Mamma!

Det känns tungt. Nu är han lämnad och innan han lämnades upprepade han gång på gång att han inte ville bo
i Knislinge. "Jag säger till kompisarna här att jag sticker här ifrån", sa han.
Mamma jag vill ha mina kompisar från "båten-dagiset" hos mig.... och så rabblade han upp alla. *Hua*...
Jag har nu lovat att imorgon ska vi skriva ett brev till hans kompisar och fröknar från hans gamla dagis.
En liten tröst i detta.

När jag väl lämnade honom så var alla ute på gården och lekte. Han höll krampaktigt kvar min hand ett tag.
 Medans jag gick in och lämnade hans ryggsäck hittade han 3 bilar & traktorer och när jag kom ut på
gården igen så hade han gått fram till ett barn och frågade om han fick vara med.
NEEEJ, med väldigt stora bokstäver, blev svaret. L som redan satt ner sina bilar tog upp dem igen och
gick där ifrån.
Detta är inte roligt.
Han som är en sådan glad och härligt busig kille. "Han kan inte de rätta lek-koderna" sa en fröken till mig.
No Way...

Får inte träffa min prins ikväll innan han somnar... Men jag ska minsann upp och pussa honom på pannan
när jag kommer hem från jobbet. Min älsklingskille, JAG ÄLSKAR DIG!

Nu sjukgymnastik och jobb...

2 kommentarer:

  1. Om det är till någon tröst så tog det lång tid för Milton att komma in bland kompisarna.
    Det var jobbigt att höra att han alltid lekte vid sidan om de andra och det är först nu innan sommaren han hittat "sin" kompis i gruppen.
    Usch, jag förstår hur du känner och lider med dig. Det är svårt det där med lek-koderna, vissa barn klarar det galant, Milton är extremt avvaktande och spelar lite pajas vid sidan om alla andra....
    Jag hoppas det blir bättre för L snart.
    Kram Kram!!

    SvaraRadera
  2. What?? Lekkoderna....visst tar det längre tid för vissa men då får fröknarna allt vara påalerten och hjälpa till! Hoppas lLukas hittar kompisar snart! Vert hur det är med barn som inte vill vara på dagis! En stooor kram till er alla!

    SvaraRadera