Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



måndag, november 16, 2009

Febrig kille...

Vi tog rätt beslut innan idag ang om Lukas skulle till dagis imorgon. Nu ikväll tyckte vi att han var lite varm, eller snarare lite FÖR varm. Tog febern och mycket riktigt feber. 39,4 får man nog kalla feber.

Trots feber så har han varit duktig och somnat själv i sitt rum för 3:e kvällen på raken. Efter vällingen har M (som nattat honom) sagt go'natt och sen gått ner. OTROLIGT! Är SÅÅÅ STOLT! För andra föräldrar som har haft det så länge är det kanske inte så märkvärdigt, men för oss är det det. Nattning och sova har varit ett jidder i detta hem sedan dag 1. I natt (eller kanske ska skriva i morse) kom han in till oss vid 05.50. Är det ett under som har skett:-)?

Det blir en tidig kväll ikväll, känner mig vansinnigt trött!
Go'natt & Kramisar
Linda

3 kommentarer:

  1. Vet precis hur stolt man är när dom somnar själv så i sitt rum, underbart!!!!
    Feber minsann...är det dags för höstens dagisinfluensa nu? Personalen sa att det än så länge *peppar peppar* varit en rätt lugn sjukhöst eftersom dom kunnat vara ute mycket...klen tröst när man är mitt i vab men hey, det kunde ju varit fler :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. *Katarina*- Ja, faktiskt så har det varit rättså lugnt med sjukor *peppar peppar* än så länge... Men det skulle inte förvåna mig om han vaknar upp imorgon och är som en prickigkorv:-(. Förövrigt så är han ju pigg och go... Nästan i a f ser lite sliten ut.
    Ja visst är det underbart att han har kommit på att han KAN somna själv i sitt rum. Tänk vilken kvällstid Jag och M kommer till att ha med varandra. Känns nästan lite konstigt*haha*!
    (Ikväll har vi suttit framför varsin dator):-)
    Nä nu hoppas jag att Wille och Lucky blir friska!
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Ja han fixar det säkert..;) Jo med oss är det bra.. Alwin trivs på dagis...
    Har fått ny tid till lagopeden med alfons:) hoppas det snart släpper så han börjar prata lite;) '
    HA en trlig kväll kram kram

    SvaraRadera