Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



fredag, november 13, 2009

Fredagsmys...

Fredag och det traditionsenliga fredagsmyset är ett faktum:-). Micke & Lukas bakar bullar, underbara. Jag sitter vid datorn, tjoho. Men snart är det matlagning, matätning, Idol och bullätning. Och det kallar jag FREDAGSMYS!

Lukas har varit hemma från dagis sedan måndagseftermiddag då de ringde och sa att han var magsjuk. Mådde inget vidare resten av kvällen, men i tisdags när han vaknade var han som vanligt. 2 dagar symptomfri och han skulle till dagis igår, torsdag. Men i onsdagskväll fick han några prickar (på dagis bad de oss att hålla utkik på just prickar p g a att det är några barn som fått vattkoppor). 6st små prickar. Så det blev till att vara hemma från dagis igår och idag. Men inget mer har hänt. Ingen vätska i prickarna och inga skorpor. Vilket fall som helst så tror läkaren att det är myggbett. Nu är det bara till att vänta och se hur det blir under helgen.
Inga mer prickar=dagis på måndag.


I förmiddags fick jag ett litet sms av min arbetskamrat Jenny. Hon hade presenttorka och frågade om jag hade något halsband hon fick köpa. Nja... men jag kunde ju göra ett. Inget avancerat, men det är så jag gillar det. Hoppas hennes vän gillade det! Så kul att kunna hjälpa till och samtidigt ha lite pysseltid vilket är det jag gillar allra bäst just nu!

Nu ska jag lämna datorn och bege mig in i

FREDAGSMYSET!

Kramisar

Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar