Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



torsdag, november 19, 2009

Börjar bli stor...

Min eviga charmör och underbaraste gullunge är äntligen frisk. Idag har han varit på dagis och busat av sig. En betydligt tröttare kille när han skulle somna ikväll.

Nu är det 6:e kvällen på raken som han har somnat själv på sitt rum. Visst har han kommit på att det går att ropa på oss om än det ena än det andra. "Jag är kissi", "Dörren är stängd för mycket" är två av anledningarna. De är smarta de små liven!
Åhhh, han börjar bli så stor. KÄRLEK!<3
Vid nattningen stannar det inte. I tisdags började han prata om kalsonger. Sagt och gjort så blev det av med blöjan och på med kalsongerna. När han vaknade igår sa han att han skulle ha dem på sig hela dagen. Och för att vara så "tidigt" så hände det bara två små olyckor. På kvällen frågade vi honom vad han skulle ha på sig på dagis dagen efter "Jag ska ha kalsipper, jag är en STOR kille nu".
Vad har hänt? Jag är chockad! Men absolut på ett positivt sätt. Han har blåvägrat innan och de bättre vetandes har sagt att vi inte ska pressa honom. Men nu är det bara till att HEJA PÅ och det känns underbart.
Mycket riktigt så åkta han till dagis med "kalsipper" och med hem kom endast ett ombyte där en liten liten olycka inträffat. Fröknarna berättade att han har varit JÄTTEDUKTIG. Så stolt!

Och nu till lite veckobilder
(bilderna är inte av den bästa kvaliteten men ack så välfångade:-))

Ända sedan i somras har han haft en förkärlek till att sätta skålar och annat på huvudet. "Emils soppeskål" säger han, men dock tycker han inte det är lika roligt att titta på film med Emil. Söt är han i alla fall!

Igår hade Lukas och jag en pysselstund. Han har inte det bästa tålamodet, men en timme orkade han med. När han pärlade på pärlplattorna var han så koncentrerad så att tungan stack ut hela tiden.

Bilarna gjorde vi av hushållspappersrullar. (Går ju lika bra med toarullar, men det hade vi inte:-)). Gubben gjorde vi av små bollar och piprensare. Kul, även för mig:-).

Imorgon är det fredag igen och snart helg. Micke ska till huset och fixa på lördag och på söndag ska vi och beställa köket. Spännande! Det är i en rasande fart renoveringen går i nu. Men ska det bli färdigt tills februari, det är frågan!?!

Sov gott & Kramisar
Linda

1 kommentar:

  1. Duktiga Duktiga Lukas!!!
    Så var det med Milton och blöjan med. Först hände ingenting och noll intresse och sen bara en dag var han mogen.
    Helt sanslöst egentligen, man blir sååå stolt över dem!!!
    Gillar han de där pärlplattorna?Var är de köpta?
    Såg att de hade på dagis och tänkte köpa i present/julklapp till Milton, var på BR men deras pärlplatta var inget vidare rolig, bara en fyrkantig med mönsterblad baktill.
    Eller han har kanske de mindre pärlorna och inte de megastora? :-DMilton hade en lååång period tidigare när han sprang med sin hink på huvudet här hemma, det var en hjälm lekte han. Nu är den gudskelov för liten för det blev lite tröttsamt och i slutet fastnade den bara :-D.
    Tack snälla för klänningstipsen, får se vart detta landar, *hihi*
    KRAM!!!!

    SvaraRadera