Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



fredag, januari 29, 2010

Lång dag...

Det har verkligen varit en lång dag...

Orkar inte ens berätta om allt *haha*.
Lukas öron såg inte helt bra ut. Vätska i båda öronen, så läkaren såg till att han fick ett hörseltest trots allt. & det gick inget vidare. Rejält nedsatt... Så nu är det OP inom 6 veckor. Nya rör, förminskning av halsmandlar (numera tar de inte bort hela utan minskar ner dem) och bort med polyperna. Förhoppningsvis kommer han till att både höra och sova bättre efter det. Stackars liten! Nu vet vi i a f att han inte bara nonchar oss.
Måste berätta att Lukas var VÄRLDENS bästa & duktigaste kille när han undersöktes av läkaren. Han satt själv i stolen när dr kollade i öronen, näsan & halsen + lyssnade på hjärtat och lungorna. Jag är nästan lite chockad;-). Han tyckte det killades i näsan och att stetoskopet (så heter det va?!?) var kallt, hihi. Så lite måste man få skryta om liten!

Min tand blev lagad vid middags och sen har det varit ett lite mindre kaos under eftermiddagen.
Handtagen till köksluckorna är det fel på... 21 st rätt och 12 st fel. Ska vara samma handtag, men helt plötsligt har man ändrat stålet och ytbehandlingen så de ser överhuvudtaget inte ut som samma. 21 handtag ditsatta på luckorna, så vad gör vi nu?!? *GHAAAAAAAAAAAAAAAA* lite smått sur. Har varit i kontakt med själva huvudleverantören 2ggr idag så vi får se vad som händer. De "nyare" handtagen är inte alls så som vi vill ha dem, annars hade det ju inte varit något problem, men "färgen" passar inte till luckorna. Ja ni kan ju själva förstå vad som händer om vi ska byta handtag till andra...
Nya hål=Nya luckor!

Några gardrober blev det inte heller. Kollat på nätet ett otal ggr och fått det till att djupet är 60 cm, men vad som inte framkommit är att skenorna är utanpå stommen och då läggs ytterligare 6 cm på. Tjoho, vad saker och ting går vår väg just nu...

Nej nu ska jag inte vara negativ. Positiva tankar, positiva tankar...
Har underbar människor runt omkring mig och min familj i a f.
Imorgon är en annan dag & då hoppas jag bankandet i skallen lägger sig lite...
MÅSTE PACKA LÅDOR!
Go'natt och sov sött
Kram Linda

3 kommentarer:

  1. Oh NO, jag hoppas verkligen handtagsproblematiken har löst sig vid det här laget. Det där är det sista ni behöver nu!
    Duktiga Duktiga Lukas hos läkaren men fy vad jobbigt med OP framför sig. Visst blir man sådär överraskad när sådana besök går så bra?
    Jag kan lätt hispa upp mig och tro det ska gå åt skogen och sen blir det precis tvärtom.
    Vilken tur att ni var observanta och gick till läkaren, häromdagen tänkte jag skriva till dig att han bara ignorerar er (Milton gör samma sak), men han hör verkligen det han vill höra så det är ju skillnad.
    Lilla Lukas-plutten!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. En olycka kommer väl aldrig ensam?! Nu har alla kommit och imorgon kommer det bara vara solsken för hela slanten! Allt kommer förhoppningsvis att lösa sig!
    Vad duktig Lukas var! Stora killen ju!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad tråkigt det är när saker blir fel. Som när vi köpte sängen och jag körde och bytte den och när jag kom hem var det fel på nattduksbordet...men ibland är det bättre att bara försöka skratta åt det och sen ta tag i det. Har ni packat klart än??
    Förresten så har kudden mamma beställde kommit. Du får ha den nästa gång vi ses. Nej nu ska jag nog ta och uppdatera min blogg. Så fort jag ligger efter där så hör jag bara dig skälla på mig att jag måste uppdatera den. Det är bra, annars får jag aldrog tummen ur...***!!

    Kram BEE

    SvaraRadera