Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



fredag, mars 13, 2009

Viktrapport...

Vägde mig igår men hann inte skriva in reslutatet, men här är det trista pluset...

Viktförändring: +0,7 KG
Totalt: -12,7 KG
Kvar till mål: 9,5 KG

********************************************************

Ja, det här var ju inget att skryta över... *Bläääää*. Ska jag vara ärlig så har det varit en skitvecka helt enkelt. Har inte kännt för något och har haft ett enormt sug efter allt sött som finns i denna värld. "Jag ska bara..." är ett fint och allt vanligare uttryck för mig just nu. Dock kände jag att nu får det vara lite "halv-nog" i onsdags. Tog en promenad på kvällen och igår så gick jag in till jobbet (var helt slut i benen när jag kom fram då gå inte är min favortisyssla precis:-)). Men det känns skönt att börja tänka och agera...
... & snart måste jag tänka ut små delmål och stora mål. Vikten har pendlat inom samma vikt nu de senaste veckorna och det är alldeles för dåligt reslutat för mig. Vill mer än så... men jag får fortsätta skylla mig själv, stryka ett streck över det och fortsätta framåt...

4 kommentarer:

  1. Du har haft mycket att tänka på... klart att vikten inte varit prioriterad! Dessutom är det inget katastrof-resultat... precis som mina -1,4 så kan dina +0,7 vara lika mycket slumpen. Du är snart tillbaka...ligger flera flera kilo före mig ju :-D
    Tack för kommentaren på hallen! Vi är jättenöjda... och har t o m fått lite blodad tand för ytterligare renovering;)
    Ja... kontraster kan man tala om nästa helg... fast på ett sätt kan det nog vara skönt. Fredagen lite mer allvarlig tillsammans med familjen för att sedan fira en rolig händelse tillsammans...
    Hoppas ni får en skön helg trots jobb.
    ...och du... Jag antar utmaningen:-D

    SvaraRadera
  2. Åh...plus är trist men jag förstår verkligen dig!!!
    Du har haft massa andra saker att grubbla över och det måste få vara viktigare ibland.
    Har tänkt mycket på dig i veckan och hur du har mått.
    Tack för de superfina orden, när du skriver så om mig så fattar jag ju att jag förändrats men när man ser sig varje dag så tänker man inte på det.
    Hoppas nästa vecka blir en bättre vecka för oss båda, din vecka kommer bli jobbig med begravningen men jag hoppas du orkar med det, konstigt nog brukar det kännas bättre efter begravningen (har bara varit på en iofs) men det brukar bli som ett avslut och sen kan man försöka gå vidare på ett annat sätt...
    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Skönt att den långdragna festivalen är slut men samtidigt tråkigt att spekulationernas veckor är över :-D
    Nej, inte övervägt Friskis - har tränat där tidigare (även sedan de "förnyade" sig för några år sedan) Har aldrig trivts där. vad gäller Nautilus trivdes jag jättebra i Hbg... gillar deras träningsfilosofi. Har flera kolleger som tränar på N här i K-stad och trivs ypperligt... så därför registrerar jag vad du skrev men väljer att inte ta någon notis om det :-D
    Nu ska jag ta och städa övervåningen innan jag hämtar Linnéa!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh hej vännen!
    Hur känns det den här veckan?
    Fortfarande tungt?
    Här är det jobbigt med allt sött, vet inte vad det är med mig, vill bara äta massor med sött just nu...så trist!!!
    Sov så gott!
    KRAM!!

    SvaraRadera