Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



torsdag, mars 19, 2009

Viktrapport...

Viktförändring: -0,9 KG
Totalt: -13,6 KG
Kvar till mål: 8,6 KG

********************************************************

Detta var ju skönt... inte för att jag gjort något denna veckan precis, mer än ätit ofantligt mycket skit. Råkade smaka världens godaste nyhets-glass förra veckan (Ben & Jerry's nya styckglass, Mumma!) vilket resluterade i att jag allt som allt åt den flera kvällar på raken*grrrr*. På lördagen hade jag bestämt att vi skulle ha lite mys när jag slutat jobba kl 21, så det blev pepparchips med holiday-dippa (det var ju trots allt melodifestival-final:-)). På söndagen var vi på kak-kalas hos M's faster... det slank nog ner 5 olika sorters kakor och en liten bit tårta (M's fasters man är gammal bagare... är det bra eller?!?). Däremot har jag försökt rätta till det genom att göra potatis- & pujolökssoppa som inte är så farlig... Gick till jobbet i torsdags och var ute och gick en lång promenad igår innan Grey's Anatomy.
Fast det finns en del jag borde rätta till för att kunna lyckas innan sommaren har kommit alldeles inpå.

1. Börja skriva lista på allt jag äter, IGEN. (Har inte gjort det på några veckor, det är så mycket lättare att "ljuga" för sog själv när man inte gör det)
2. Mer motion (Ut och gå minst 3 ggr/v...)
3. Lättare kvälls-middagar
4. Bara hålla mig till att "synda" på lördagar, IGEN!

Börjar med detta så länge så får jag se hur det går under veckan!

1 kommentar:

  1. BRA JOBBAT GUMMAN!!!!!
    Superbra.
    Själv ska jag väga mig imorgon men det där är en trist följetong just nu ;-).
    Jag ska tänka på dig imorgon, har bara varit på en begravning men det var jobbigt....
    Det där med att skriva upp vad man äter borde jag bli bättre på, det vinner man nog mycket på. Idag åt jag ett par skivor ost till maten och det är så lätt att det bara "slinker ner". Nu gillar jag bara viss sorts ost och när man väl har hemma så.... :-D.
    Vad bra att canneloni gick he hos er, det kan man variera på många sätt.
    Kram!!

    SvaraRadera