Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



måndag, mars 02, 2009

Öroninflammation och måndag...

Åter igen måndag!
Natten har varit HEMSK. Det började med en rejäl febertopp för Lukas igår kväll, ville inte äta och slumrade till lite då och då. Inte ens en liten piggelin ville han ha och då vet man; Han är verkligen sjuk...
Febern dalade med lite alvedon och han åt t o m välling innan han somnade för natten. Men rätt tidigt kom han in till oss. Snurrade som en virvelvind och kröp runt. Fattade först inte riktigt vad det var, men sen förstod vi. ÖRONEN! Det rann rejält med vätska ur vänstra örat, rann och rann och rann. Slutade med att jag satte mig upp i sängen och hade Lukas lutad bröstet. Han slumrade till lite med vaknade lika fort. "Aj, aj, aj" skrek och grät... fick inte i honom alvedon för han var helt hysterisk. När klockan slog 03.30 fick jag ta med honom ner till soffan... bullade upp med en massa kuddar och satte igång en film. Sen har jag och Lucky suttit/halvsuttit där tills morgonen.
På förmiddagen gav vi oss iväg till vårdcentralen. Öroninflammation, så nu är det ammimox och örondroppar i 10 dagar som gäller. L's läkare tror att han kommer vara dagispigg tills på onsdag eller torsdag, men vi får se hur det går. Ingen speciell feber idag i a f, men lagom gnällig. Inte så konstigt när han har ont och inte har sovit överdrivet mycket i natt. Min lille prins, tycker så synd om honom.
Själv är jag vansinnigt trött, grus i ögonen. Har försökt vila nu när L sover lite men det är lönslöst. Jobbar kväll ikväll så jag lär väl vara lagom pigg, TJOHO!

Helgen har annars flutit på. Jag åkte tåg ner till Malmö strax efter klockan 13 i lördags. Var inom stan innan och köpte mig en kjol och sen hittade jag en "sleten" skjorta som jag kunde ha på mig för lite mer än 3 år sedan. Satt ganska så tajt och det kändes som om den krympt ytterligare en storlek när jag väl bytte om i Malmö:-(. Men det funkade tjena i a f.
Hade jättetrevligt på festen, men när vi väl skulle ut kände jag mig TRÖÖÖÖTTTT, stannade i en timme och "tvingade" sen min vän Sara att följa mig till lägenheten där jag skulle sova. Kom i säng vid 02 och vaknade vid 05 när de andra kom hem och försökte låsa upp dörren:-). Slocknade snabbt om igen, men vid 07 vaknade jag och ville hem. Tog dock tåget 10.28 så det känns som om man fick nästan hela söndagen med familjen trots allt.
Det blev ingen shopping i Malmö som jag hade tänkt mig, men är Lukas pigg och frisk på lördag så ska "la familia" åka ner och göra en heldag i Malmö.

Det var min helg... nu ska jag sitta här och vänta på att liten ska vakna
(han ska minsann få sova så länge han vill, det behöver han...)
KRAMISAR från en lite trött Linda

3 kommentarer:

  1. å e lucas sjuk,fy va jobbigt..
    TAck ja det känns jätte bra med vikten, jag äter tabletter som tar bort sötsuget,dom hjälper rätt bra,
    Har ju syndat lite,jimmi har ju varit hos dig ett par gånger hahah
    sen har jag slutat med allt småätande och jag äter inte efter 18. och ingen läsk inget vitt bröd och så,,,,
    men jag har mycket kvar att bli av med...
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Stackars Lukas! Hoppas han mår bättre nu!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Tack Susanne!
    Han är mycket bättre!!! Vilken skillnad penicillin kan göra så fort!
    Kram Linda

    SvaraRadera