Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



lördag, maj 15, 2010

Efter regn kommer sol...

... eller? :-)
Det är det jag hoppas på i a f.
Lukas och jag är själva hemma denna helgen. Micke åkte till Finland med jobbet i torsdags morse och kommer hem igen imorgon kväll. Både Lukas och jag längtar!
Men vi har det bra! På torsdagen var vi hos M's syster/Lukas faster/min svägerska:-), på förmiddagen. Och på eftermiddagen lekte Lukas med kompisen Wilhelm. Kul när det händer lite för Lukas skull.
Igår var det lekträff hos bästaste Nadja med barn. Även Sara och hennes lilla Inez var där. Fullt ös! Jag tog dock bort kritorna och pennorna från Nea's rum för att vi skulle slippa ytterligare en "rita-på-väggen-trappan-rummet"-incident*hihi*. Vet inte vad det är med de två, men de kan hitta på bus de där;-).
De har renoverat sitt kök och det blev SKITBRA, lite kvar tills allt är färdigt... men man ser hur slutresultatet kommer till att bli... och det blir KALAS!

När vi kom hem på sena eftermiddagen var Lukas JÄTTETRÖTT, men efter lite mat blev det en promenix och när vi kom hem igen så var idolen "Grannen" ute. Där stannade vi resten av kvällen tills det var dags för ett välbehövligt bad efter grävande i sand och jord.
Det är så härligt att vi har så go'a grannar.

Idag konfimeras söta systerdotter Amanda. Men då jag och Lukas är hemma själva och jag jobbar idag så ska vi tyvärr inte dit. Men vi har ringt henne idag och önskat henne en bra konfirmationsdag... så hon vet att vi tänker på henne! :-)
Nu middag, sen ska jag lämna Lukas hos farmor och farfar då jag ska jobba. "Svärmor" sa att hon skulle ha mat till mig oxå när jag slutat så Lukas och jag slipper tänka på att laga mat ikväll. Härligt!
Då blir det myslördag för oss!

Ha en underbar dag!
Kram Linda 
Konfirmationspresent till Amanda!



1 kommentar:

  1. Åh de skulle ju vara riktigt länge i finland, jag hade lite dålig koll och trodde de kom hem som idag.
    Hoppas jobbpasset går bra.
    Finfint halsband!
    Kram!

    SvaraRadera