Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



onsdag, januari 21, 2009

Veckan rinner iväg i rasande fart...

Vad hände? Redan onsdag och kväll.
Det har gått sådär med min lista på absoluta favvo-godisar. Den kommer tillsammans med en bild lite senare.

Har idag fått min tidning "Kreativa Kvinnor" som kommer en gång i månaden. Så mysigt att bläddra och få lite inspiration. Alltid är det något man fastnar för.

Skulle ha vägt mig i måndags men av någon anledning så missade jag det. Vägde mig igår istället. POSITIVT. Jag som inte har vågat väga mig sedan måndagen efter jul. Det har inte hänt några under, men det är bättre än vad jag trodde. Trodde på +, för det är så jag har känt mig. Svullen och flubbig. Istället visade den MINUS. Tjoho, va' roligt. Så helt plötsligt så har inspirationen och positiviteten slagit mig igen.
Det hjälper ju till att man har varit runt och kikat på en massa andra sidor oxå:-)

Började "ta tag" i vikten lite smått i somras. Eller tanken var att jag skulle göra det i a f. Det blev att jag slutade äta godis i samband med 1:a semesterdagen. Och samtidigt minskade jag matportionerna lite. Jag verkligen ÄLSKAR mat och får jag inte mat och råkar bli hungrig så får jag ett uruselt humör *hugah*. Vilket fall som helst så tappade jag 5 kilo på det viset fram till november. Sakta sakta har det gått och mer än så blev det inte.
Har gått på VV förr och hade precis nått min målvikt när jag blev gravid för 3 år sedan (är det verkligen så länge sedan...). Slutet av graviditeten var inget bra och det slutade med en MASSA extrakilon. Har försökt och försökt att få ner kilona men inte lyckats.
Så till slut v. 48 2008 började min lilla resa på riktigt igen. Med vägning varje måndag och mat som är anpassat för VV. Går dock inte och väger mig där, men skriver ner allt jag äter i en liten bok. Måste få det nerskrivet för att jag ska ha pejl på läget.
Bloggen startade jag förra året någon gång och tanken var att peppa mig själv såhär, men har liksom inte riktigt kommit igång.
Men nu är det dags!

Sedan starten i Juli:
Juli - v.47: -5
V. 48: -2,6
V. 49: +-0
V. 50: -0,2
V. 51: -0,8
V. 52: -1,3
V. 4: -1,7
Summa: -11,6kilo

Liten överblick... Men nu ska det bli ordning och reda!
Det visade sig dock igår att det inte är 13 kilo kvar till mitt mål. Utan istället 10,7 kilo.

Ska man klara detta till sommaren?!? Det återstår att se!

1 kommentar:

  1. Klart du klarar det till sommaren gumman! Det märks jättemycket på dig - de här sista kilona så det ska du ta till dig och tänka på när motivationen tryter:-)
    Synd (om mig bara) nu när du har stuckit ifrån mig... vi ska ju ligga på samma vikt - Piff och Puff :-D
    Själv hoppas jag att jag kan bli lite sporrad nu efter influensan... tappat några kilo denna veckan som jag hoppas jag inte går upp meddetsamma.
    Nu får jag kanske fortsätta jobba!
    Kram

    SvaraRadera