Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



torsdag, juni 18, 2009

Torsdag och midsommar imorgon...

Ikväll har det varit monstermycket att göra på jobbet. Känner mig helt mör...
Jag är jättetrött så snart är det bingen. Ska bara vänta på att tvätten i tvättmaskinen ska bli klar så att den kan hängas upp, sen är det sovdags!

Imorgon är det då MIDSOMMARAFTON... och jag ska jobba till klockan 17, TJOHOOO! Men därefter ska vi och några vänner fira tillsammans. Micke och Lukas ska åka dit vi ska vara tidigare så att de kan fixa en liten midsommarstång... & Lukas ska få busa med sin kompis Wilhelm.

Är lite smått irriterad över att det blev plus på vågen denna veckan. Det kändes verkligen som om det skulle vara ett minus och jag har varit duktig och inte syndat mer än på lördagen då jag får synda. Men det är väl bara till att fortsätta att köra på.

I en vecka cirka så har vi försökt få tag på byggnadsentreprenörer för ombyggnad invändigt i nya huset. Men det är minsann inte lätt, några har avböjt för de har så mycket att göra, en hade jobb till mars-april 2010. Ja vad gör man... men vi ska nog få till det. Min dröm att flytta in till jul går förmodligen till spillo.

Jag lämnade Lukas på dagis kl 10 idag för de skulle fira midsommar. Det blev firande ute i regnet med gallonbyxor och egenhändigt gjorda midsommarkransar i papp. Lukas var så söt. Sååååå söt...
M & jag träffades därefter på stan för att ordna lite husbestyr på banken. Sen hade vi lunchdejt, JAG & MICKE... mysigt. Händer inte allt för ofta att det bara är vi två. Vi var också inne på Village och köpte sommarpresenter till Lukas fröknar. Jättesöta fotogenlyktar! Vi känner verkligen att de ska veta att de är guld värda. Världens bästa fröknar... och Lukas "älskar dem" (säger han t o m:-)). M som lämnade dem när han hämtade Lukas sa att de blev glada, så det hoppas vi:-)!!!


Nä alla ni söta...
GLAD MIDSOMMAR
KRAMISAR
Linda

2 kommentarer:

  1. Önskar er en trevlig midsommar! ...och tackar så mkt för födelsedagshälsningen :-) Hur har ni det veckan som kommer? Om vi skulle försöka träffas en kväll... vi kan nog alla dagar utom tisdag och onsdag (tror jag utan att ha pratat med Andreas)Kramizar till er alla!

    SvaraRadera
  2. Åh men ge dig inte, förr eller senare lossnar det.
    Jag är sjukt nöjd med veckans resultat men tycker det är lite tidigt att säga något om det, tills nästa vägning har jag kanske gått upp allt, *hihi*
    Det är lite kul för jag som haft ett sådant SJUKT sockersug på kvällarna har faktiskt inte varit sugen alls så det är ju väldigt positivt. Idag blev det dock en bit till av Midsommartårtan men sen får det vara bra :-D.
    Vad snällt av er att köpa så fina presenter, klart man vill visa sin uppskattning. Vi gav Miltons fröknar varsin stoooor påse med massor med kryddor/dippor/såser& marinader, så uppskattat. De fick dem för några veckor sedan. Tur det för nu har vi missat de som gått på semester ändå ju :-D.
    Ska bli kul att se dina smycken!
    KRAM!!
    KRAM!!!

    SvaraRadera