Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



torsdag, juni 11, 2009

Torsdag och vråltrött...

Då är snart torsdagen slut...

Misstänker nu att det är vattkoppor Lukas har fått. Men vi får väl avvakta till imorgon och se om det blir fler prickar än de småttingarna han har fått i ansiktet och på rumpan.

Dagen har gått i ett snapp... På förmiddagen fikade jag och Lukas, på min bakade sockerkaka från igår (måste ju ta till vara på äggen som var på väg att gå ut i datum), ute på hans studsmatta sen var det såpbubbelblåsning och lekplatsen utanför vårt som gällde.
Eftermiddagen har varit något stillsammare. Man märker att L inte orkar hur mycket som helst. Bara han springer en lite sträcka (och ja, springa är hans sätt att ta sig fram på;-)) så hostar och andas han tungt.
När Micke kom hem från jobbet så körde jag in till stan för att bege mig ut i REA-VIMLET...
Fick en timme på mig och då hann jag med HM, Vero Moda, KappAhl & Lindex.
Dock var det bara HM jag hittade något på (men inget till mig, som tur var provade jag det jag funderade på till mig, men inget kändes WOW).
6 T-shirts till Lukas, 2 kortärmade skjortor och en T-shirt till Micke.
Kan inte bli bättre när man får snygga saker till ett bra pris och detta var välbehövligt.
REA=I like

Väl hemma efter min raid så åt vi, sen la jag mig på soffan när L tittade på Bolibompa. Och där slocknade jag. Vaknade av att L kramade om mig och sa Go'natt. Wops, vad hände där liksom, då hade jag nog sovit lite mer än en timme. Somnade om och vaknade lagom till Criminal Minds.
Och nu sitter jag här, fortfarande lite trött men jag vet att somna lär jag inte göra på ett tag.
Kanske ska gå och lägga mig i a f.
Huvudet ger sig fortfarande till känna. Det har varit en jobbig vecka med den biten. Men det är väl bara till att bita ihop.

Sov gott!
Kramisar
Linda

1 kommentar:

  1. REA är härliga grejjer :-) Behöver verkligen köpa mer till Nea... tycker jag köpt hur mycket kläder som helst men faktum återstår att hon växt ur allt - så det är inte bara sommargarderoben som behöver uppdateras utan jeans och långa tröjor. OK nu har hon ju blivit rätt tunn på dessa veckorna så en del saker kom hon i igen men det hon tappat lägger hon nog på sig snabbt igen när hon börjar äta, hoppas jag. Hoppsa nu verkligen det är vattkoppor så slipper ni det sen. Här hade vi en förmiddag som gick i 190 igår... eftermiddagen, ja den gick BETYDLIGT långsammare ;-) Vi sov "middag" båda två i 3 timmar :-) Nu ska jag fortsätta med packningen, sedan köra och köpa en studentbukett till en av A gamla elever (och vår barnvakt) tänkte hinna inom med den innan vi rullar mot västra sidan av vårt land. Veckan efter midsommar är det full rulle med renovering här hemma - är du ledig någon dag där? Hade varit kul om du och Lukas kunde komma någon dag på lek och fika :-)
    Kram

    SvaraRadera