Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



söndag, juni 28, 2009

Fredag i kärlekens tecken...


Det började redan i torsdags. Micke och jag hade då varit "VI" i 5 år. På morgonen fick jag ett kort han själv gjort där det stod att vi skulle ut och äta på fin restaurang på fredagen och att Lukas skulle bli hämtad på dagis av farmor och farfar. Wow, var min första tanke. Han kan ju verkligen överraska. Och så underbart att få lite "egentid" bara han och jag. Mysigt!
Väl fredag och Lukas var överlycklig över att han skulle till farmor och farfar.
En hel arbetsdag gick av bara farten och när jag slutade jobba vid kl 17 kom Micke och hämtade mig. Han berättade hur stressigt han haft det på jobbet... blablabla... Så var vi äntligen hemma. Öppnade ytterdörren och det första jag ser när jag går in är världens största ros på bordet i vardagsrummet. Under rosen ligger ett liiitet paket.
- Får jag öppna det, frågar jag med ett leende.
Massa tankar, massa tankar. Kanske är det en berlock till mitt Thomas Sabo-armband, hinner jag tänka, eller är det verkligen...
Öppnar paketet och när jag ser vad det är börjar jag småfnissa och samtidigt så rinner tårarna av lycka.
Micke sätter sig halvt om halvt på knä (nervös som han är) och frågar om jag vill gifta mig med honom.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Jag kan inte slutta fnittra, är så lycklig.
En överraskningarnas man, min Micke.
Jag älskar dig!



7 kommentarer:

  1. Åh grattis till er båda!!!
    Jätteroligt ju!!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!! Jätteglad för er skull.... *tårarna rullar lite lätt* Visst är det underbart att bli sååå överraskad! Har förresten för mig att du en gång sa till mig att din man inte var så påhittig *hrmmm* Tror inte riktigt på det nu ;-)
    Kram till er

    SvaraRadera
  3. Underbart, och här rullar också en liten tår... så härligt när karlar som man TROR inte kan vara sådär romantiska faktiskt ÄR det! Det är faktiskt roligare än om de alltid hade varit det! Detta behövde verkligen du just nu när du kanske inte mått så bra i övrigt! Stor kram och GRATTIS från Sara Li.

    SvaraRadera
  4. Åhh vad mysigt! Jätteromantiskt! :-)
    KRAM från en tårögd Susanne

    SvaraRadera
  5. Underbart! Han kan då locka fram en liten tår din sambo ;-) Låter som ni hade en underbar kväll! Mys! *kram*

    SvaraRadera
  6. ÅÅÅ grattis till er båda va mysigt...
    Vi är redan på plats i hammar..det är gården längst upp i hörnan mot skolan ..nummer 275:)
    Vi får ta en fika någon dag så kan killarna leka:) kram kram

    SvaraRadera
  7. Supergrattis till förlovningen!!!! Vilken (blivande) man du har!!
    Kram på er! Emma G

    SvaraRadera