Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



tisdag, februari 03, 2009

Ett slut på russinhändelsen...

När jag kom till jobbet var jag tvungen att berätta för min arbetskamrat om russinet.
Han sa direkt; Jag vet hur du kanske kan få ut det...
... Aha, det klickade direkt när han sa så; NÄS-FRIDAN!!!
Att jag inte tänkt på det innan. Jag undrar vart min hjärna legat nerbäddad idag:-).
Ringde direkt till Micke och bad honom prova med näs-fridan när de kom hem.
Mycket riktigt, efter två försök ploppade russinet ut, grått och slemmigt, men dock helt.
Lukas har tydligen berättat för ALLA på dagis att han hade ett russin i näsan. :-)
Till på köpet hade han några få russin kvar i sin skål från i förmiddags som han ville äta upp. Där blev det ett försök till att stoppa in ett russin i örat. Det blir inga fler russin för Lukas utan övervakning i den närmsta framtiden!!!

Nu blir det soffsittning och sen en tidig marsch till sängen.

Kramisar

3 kommentarer:

  1. Amen SÖTA Lukas!!!
    Sååå gullig han är!
    Vilken tur att russinet tittade ut, *hihi'
    Kul att recepten uppskattas, ibland så får jag för mig att lägga in lite godsaker :-D.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Haha...:-D Klart han skulle berätta det! Nix - förstår att det blir till att övervaka. Sitter just nu och skriver in TRE patienter... tusan vad man ska behöva jobba när man är här;-) Därför får jag ta lite bloggpaus istället.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sicken kille, förstår att han inte får äta russin utan uppsikt! :-) Frågan är bara vart dom får allt ifrån?!

    SvaraRadera