Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



lördag, februari 14, 2009

Lördag, melodifestival och alla hjärtans dag

Dagen började mysigt. Micke hade köpt ett stort fång med tulpaner som stod i en vas nere på köksbordet till mig med ett egenhändigt-gjort kort till... Hur söt är inte min sambo!?! Älskar dig!!! Lukas hade oxå fixat en liten present, två stycken olika hjärtan som han själv gjort på dagis... Blir så lycklig av att se hans kreativitet:-)... Älskar dig Lucky!!!
Inte så att det känns som en stor dag på alla hjärtans dag... men man får mysa till det lite i a f.
Sambon min ville ha en godispåse i alla hjätans dag-present så det fick han. Lycklig;-)!
Lukas fick två filmer, Alla vi barn i Bullerbyn & Madagaska. Madagaskar är helt klart en av de roligaste tecknade (animerade) filmer man kan se. Har du/ni inte sett den, SE DEN:-). I LÖÖÖVE!:-)

Jobbade några timmar idag på dagen medans Lukas och Micke var hos L's farmor och farfar. Där var det snowracer-åkning som gällde. Lukas hade tyckt det var SUPERKUL. Sätter nog in en bild imorgon som farfar tagit.

Ikväll när vi ätit somnade jag i soffan. Trött, tröttare, tröttast, ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Lagom utvilad så att jag orkade se melodifestivalen:-).
Tyckte att låt nr. 7 med Cookies n Beans var supersupersuper... en sådan skön låt som man kommer till att höja volymen på när den spelas. Lite som förskollärarens låt för några år sedan (kommer inte på hennes namn, blir galen, hör låten i skallen just nu:-)).
Annars vet jag inte... Lili & Susie lät som de gjorde förr, samma vevande och synkroniserade armar & stövlar på fötterna som förr. Men gladpop som man faktiskt blir rättså sprallig av. Vem har inte mimat till "oh mama can't you tell....". Hade en LP med dem när jag var yngre, ligger nog på vinden hos mamsen fortfarande*hihi*.
Måns låt var väl ok, men inte en sådan som bara wow... ingen Cara Mia precis. Men den sätter sig kanske om ett tag denna oxå.

Nä, det får bli soffläge igen, fortfarande lite trött!

NATTIS

2 kommentarer:

  1. Linnéa dansade som en galning igår oxå! Men snurrade lite för mycket ett tag och trillade och slog huvudet i bordet. Lite tårar och lite blåsa men sen var det full fart igen:-D Jag tyckte helt rätt låtar gick vidare till Globen... helt klart mina favoriter och jag tyckte t o m att de var riktigt bra och inte bara favoriter för att jag "måste" ha några. Hoppas ni får en trevlig söndag. Jag ska jobba ikväll... och imorgon bitti:( Hua igår vaknade jag inte förrän vi fyra på em... gick som en zombie på jobb hela dagen. Jaja, snart semester:)
    Hälsa familjen
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh men jag hatade med att springa innan.
    Det är bara nu när jag "kan" som jag tycker det är kul.
    Hoppas söndagen varit bra.
    Kram kram

    SvaraRadera