Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



torsdag, februari 26, 2009

Viktrapport...

Viktförändring: +0,1 KG
Totalt: -12,2 KG
Kvar till mål: 10,1 KG

********************************************************

Det här går ju inte så bra... skulle vilja skylla på de där skumsvamparna med chokladöverdrag, men jag får nog skylla på mig själv istället.
De senaste 4-5 veckorna så har det inte hänt så mycket. Ligger runt samma vikt nu hela tiden. Men jag vet att det går, DET SKA GÅ.
Jag äter två mål lagad mat om dagen och det ska jag fortsätta med... men jag måste nog ändra på mål nr 2 så att det är något lättare. Sist vi körde denna "dieten" för 3 år sedan så var det mycket soppor på kvällarna. Det är något jag ska ta tag i igen. Det måste funka, jag vill, jag vill, jag vill...
Vet att jag mår bättre nu än på länge, känner mig lättare och det är inte lika jobbigt att gå de där promenaderna och känner mig smidigare när jag tränar. Byxorna sitter inte lika tajt och tröjorna hakar inte upp sig på de där kärlekshandtagen lika mycket.
Pepp, pepp, pepp... Det ska gå!

4 kommentarer:

  1. *pepp pepp*, inget stort plus, ta igen det med ett stort minus till nästa vecka :-D.
    Det kommer gå galant för dig.
    Du har ju helt klart rätt tänk.
    Jag behöver äta lättare på kvällarna men jag är så sjukt sugen på precis ALLT på kvällarna så jag vet knappt vart jag ska ta vägen.
    Alltså, att jobba i den där godismiljön hade varit tufft för mig. Vi har ju ABK-karameller men de kan jag vara utan, inget vidare om man jämför med allt gott du har på jobbet. Bara för det blev jag sugen nu.
    Hoppas ni tycker om maten om ni testar någon dag.
    KRAM KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Wow -12!!! impad. Så himla bra jobbat!
    Har själv +3 hehehe fattar ingenting hur kan man gå upp när man äter choklad varje dag?? Då borde väl kroppen vänja sig och skippa att ta upp kalorierna eller?!?
    Tack för att jag får smyga in här och få en massa inspiration, på måndag ska jag också...
    Härlig bild på dig och lilleman!!
    Kram emmaG

    SvaraRadera
  3. Nu gör jag ytterligare ett försök... jag har problem att lämna kommentarer hos dig...
    Du är SUPERDUKTIG! ...och det syns jättemycket på dig. Någon stillsam vecka gör inget - du kommer igen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. ♥ Tack ♥.
    Alltså, det syns jättemycket på dig att du gått ner.
    Jag såg M på jobbet häromdagen, han såg med ut att ha gått ner en del (?)
    Idag är det ledigt för dig, hoppas du klarar dig utan familjen nu!!
    KRAM kram

    SvaraRadera