Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



tisdag, februari 03, 2009

Russinjakt...


Dagen började inte riktigt som vi tänkt oss:-).
Lukas och jag låg i bra fas för att hinna allt innan han skulle lämnas på dagis 10.30. Själv skulle jag därefter direkt till sjukgymnasten. Men något kom i mellan, ett litet russin.

Storyn;
Allt började med att jag skulle tvätta mig och byta om till andra kläder. Jag hörde en stol asas på golvet ute i köket. Tänkte i mitt stilla sinne att nu vill han diska igen:-). Gick ut och kollade för säkerhetsskull och där stod han högst upp på sin tripp-trapp och hade öppnat skåpet ovanför kylskåpet i jakt efter russin. Insåg rätt fort att om vi skulle hinna iväg i tid så var jag nog "tvungen" att lägga några russin i en skål för att han inte skulle börja klättra igen, min idérike lille busunge:-). Sagt och gjort. Nästan helt färdig med allt när Lukas kommer in på toaletten och fnyser med näsan, pekar och säger; Där!
Kikar in i näsan och mycket riktigt så satt det ett russin rättså långt upp i näsan. Efter lite uttagningsförsök ringde jag Micke. Samtidigt som jag hade liiiiite panik för att den satt fast där inne så kunde jag inte låta bli att skratta lite. Micke hörde knappt vad jag sa men kom hem och försökte hjälpa till.
Men icke sa nicke, det gick inte. Ringde dagis och sa att vi nog blev lite sena... och sen bar det iväg till vårdcentralen.
NEJ, det löste inte sig där heller. Vi var tre stycken (läkaren, sjuksköterskan och jag) som höll fast honom samtidigt som läkaren försökte suga ut russinet med en liten minisug. Stackars liten var JÄTTEledsen.
Försöket avbröts efter ett litet tag och läkaren rekommenderade oss att ge honom näs-spray 3 ggr om dagen i 10 dagar. Hade varit värre om han petat in en ärta för de sväller, sa hon.
Så nu är det bara till att hoppas på att russinet kommer ut av sig självt. Är lite fundersam över hur det ska vara att sova inatt med en helt igentäppt näsborre. Det återstår att se!
Idérik liten parvel, på både gott och ont:-)!

Denna lilla händelse gjorde att det inte blev någon sjukgymnastik idag. Men väl nästa vecka!

Ha en härlig dag!

2 kommentarer:

  1. Kan ju inte låta bli att le när jag läser vad han hittat på, kreativiteten är det som sagt inget fel på även om den ibland kanske är lite felriktad :-) Hoppas det löser sig med russinet, kanske krävs en ordentlig nys eller så lätt skulle det inte vara kanske?

    SvaraRadera
  2. Men OJJ!!! Vad konstigt det kan bli.
    Vilken händelserik förmiddag ni haft.
    Hoppas russinet kikar ut snart för annars kan det ju bli svårt för honom att sova i natt som sagt.
    Spänningen är olidlig...
    Kram kram

    SvaraRadera