Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



torsdag, februari 12, 2009

Torsdag...

Ibland känns det som om man inte gör annat än jobbar. Tror det är de här kvällarna på jobbet som gör det.
Brukar ta en 5 minuterspaus och ringa och säga Go'natt till Lukas när jag jobbar kväll annars dröjer det ju sååå länge innan man får träffa prinsen. Det är ju inte alltid han vill prata men ikväll berättade han om pulkan och backen, så söt! Blir så lycklig!

Matmässigt har det inte varit en bra dag för mig. Känner mig sugen på allt. Det blev inte bättre av att jag tog och smakade en ny sorts godis på jobbet idag heller. Skulle jag ALDRIG gjort. Vart tog den där självdisiplinen vägen? Att en endaste liten bit kan ställa till det så mycket. Jag vet ju det, men lik förbenat ska jag på det *bläääää*.

Fast jag får nog ge mig själv ett litet plus idag ändå för att jag lagade mat på dagen som jag kunde ta med mig till jobbet och som Lukas och Micke kunde värma nu ikväll när de kom hem. Alltid något!

Go'natt & sussa sött

4 kommentarer:

  1. Vad snällt att laga mat till familjen där hemma.
    Mmm...nya godissorter är ju helt livsfarligt.
    Jag skulle inte köpa något igår men det blev ändå en mössa...
    Kram kram!!

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Självdiciplinen är fullkomligt frånvarande i mitt fall. Nu har jag kommit till en punkt när jag VILL fortsätta gå ner men orken tryter och jag har ändå kommit en bra bit på vägen och kan börja använda flera av de kläder som hänger i garderoben. men, plötsligt en dag händer det;) Jag får nya krafter... precis som du kommer få!

    Kolla upp det med gympan... om inte annat så får ni väl köra Lukas till landet en gång i veckan:)
    Hoppas du får en bra dag!
    KramKram

    SvaraRadera
  3. hehe... ja sommarkorten de vill vi helst glömma:) Som tur är så fastnade jag inte på så många. Det positiva är ju dock att de som finns iaf visar en stor förändring om jag jämför med kort från idag ...och det är ju skoj iaf!

    SvaraRadera
  4. Åh, tack tack och tack.
    Ett par veckor till sen så ;-).
    Idag har jag tryckt i mig massor med saker men vadtusan, det är smällar man får ta.
    Har ju faktiskt varit och träat också ;-)
    Hoppas helgen är mysig!!!
    Mössan var till Milton ja, men jag gillar ju meeed mössor, *hihi*
    KRAM KRAM

    SvaraRadera