Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



måndag, februari 16, 2009

Måndagsvägningen inställd...

Det blev ingen måndagsvägning här hemma i morse. Jag ställde in den då tiden blev knapp och för att jag hann äta frukost innan:-). Brukar alltid väga mig så fort jag kommit upp på morgonen. Istället tänker jag ta den imorgon. Så då får vi se om det finns något resultat som man kan jubla eller "gråta" över.

Idag har jag varit iväg med Lukas på vårdcentralen med hans öron. I november fick han rör i öronen. Den senaste tiden har han dragit mycket i sitt högra öra och de senaste dagarna har jag knappt fått röra hans öron. Så jag tyckte det var dags idag. Både för att kolla så att det verkligen inte är något och för att stilla ens egen oro.
Allt såg JÄTTEFINT ut. Rören satt där de satt och ingen svullnad. Skönt!
Lukas har ju aldrig varit känd för att sova speciellt bra och lite värre får jag nog säga att det är nu... så det är väl också en bidragande faktor till att man trott att det är öronen igen.
Hans middagsvila idag blev inte som den brukar. Endast 35-40 minuter, han som brukar sova 1-1,5 h. Förhoppningsvis somnar han tidigt ikväll för just när är han rätt trött och kinkig...

Ännu en ny arbetsvecka på gång. Inte lika mycket kvällsjobb denna veckan, men väl helgjobb.

Nu ska jag ta och umgås lite med Lukas!
Ha en härligt underbar dag!
Kramisar

2 kommentarer:

  1. Jovisst ska man unna sig litegrann men man behöver ju inte överdriva som jag gjorde...så trist för sen ångrar man sig i flera dagar efteråt.
    Jag hade med ställt in vägningen om det blivit så, den måste gå enligt en viss procedur, kissa-linserna i - glasögonen vägre ju flera gram ;-) och sen väga sig 3 ggr för att försäkra mig om rätt resultat (min lilla procedur) annars får det vara :-D

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att allt var som det skulle med öronen! Då är det i alla fall inte så att han går och har ont. Hoppas ni haft en mysig dag. Nu ska vi stax göra oss i ordning för kvällen; god mat på Bar-b-Ko *mums* Här kommer jag välja fritt från menyn och strunta i kalorierna:)
    Kram

    SvaraRadera