Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



onsdag, februari 04, 2009

Matlådan gjord...

Kvällen har varit lugn. Trött som en gnu så snart hägrar sängen.
Det blev alldeles förs sent igår trots att jag gick och la mig något tidigare än vanligt. John Blund som utlovat att besöka mig kom aldrig, inte förrän efter kl 02.00. Då var det bara 4 h kvar tills uppstigning igen.
Förutom huvudvärken så har dagen gått bra ändå. Fullt ös och mycket att göra.
Lukas har varit lite trött ikväll, men det är inte så konstigt med en heldag på dagis (förskolan som det så fint heter numera:-)).

Nu har jag precis gjort 4 stycken matlådor, så Micke och jag har mat till jobbet både till imorgon och till på fredag. Perfekt! (Hade kunnat äta upp en låda redan nu)
Det blev kycklinggryta med ris. Alla mina favvis-ingredienser flög ner i grytan. Kyckling, lök, vitlök, paprika, minimajs, broccoli, curry, sweet chili, milda extra och lite till:-). Önskar att jag kunde redogöra för hur mycket av varje, men det är en surprise för varje gång. Något jag aldrig kan få för mycket av är just grytor. Korvgryta, köttgryta, kycklinggryta... allt med massa sås är gott. Det som var mitt stora dilemma när jag började med nyttigare mat (första gången:-)) var just det här med sås till maten. Men man har fått trolla och exprementera för att få till goda såser utan en massa grädde. Använder oftast mjölk eller crème fraiche numera. Kryddning och annat har man fått ändra rätt mycket på då kryddkaraktären inte blir den samma med mjölk som med grädde.
Har några bloggar som jag följer och det ser så gott ut när de lägger upp en bild på maten de skapat. Så det gör minsann jag också:-). Är dock inte lika duktig med recept, men inspiration kan man ju alltid få ändå!!!

Go'natt

3 kommentarer:

  1. Mmmm - det såg gott ut. Själv blev jag så sugen på Kinamat ikväll så när jag nattade Nea körde A och hämtade det. Blir så konstigt med mat när jag går av - då äter jag ju "frukost" vid 2-3tiden så middag är man knappast sugen på sedan. Tur att vi hade rester i kylen till Nea iaf.
    Ska bli så skoj på lördag:) Ne sa:"Lukas och jag titta på Mamma Mia, jag sitta Lukas knä" när jag sa att ni skulle komma. Så gulligt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Vad roligt att du har en blogg så jag kan följa din vardag & se hur Lukas växer. Eric har flyttat till Kristianstad nu så jag kommer hälsa på lite oftare och hoppas jag får titta inom och leka lite med Lukas. Saknar dig! STOR KRAM Ulrika

    SvaraRadera
  3. Mums, ser supergott ut.
    Jag älskar med grytor av alla dess slag.
    Idag blir det korvgryta med ärtor och morötter och ris till det :-D.
    Premiärturen gick superbra, den är så STOR den nya bilen, fattar inte att den fick plats i garaget, *hihi*
    Kram kram

    SvaraRadera