Välkommen...

...hit till mig i Pindans blogg. Här skriver jag om mig, familjen, livet, vikten och lite mer.
Eller det är så tanken är... Skriv gärna en rad, blir bara glad av avstamp!



söndag, februari 01, 2009

Morgonen började underbart. Lukas väckte mig med ett "Älskar dig"... Den lille prinsen gör mig så glad och lycklig.
På förmiddagen hjälptes vi, Micke, Lukas & jag, åt att städa. Lukas tycker det är skoj att hjälpa till. Kanske mindre roligt för oss när han försöker dammsuga TV'n eller fönstrena:-).

I eftermiddags var hela familjen inne i stan och strosade. Lukas busade på djuren som finns på lilla torg, ramlade och det blev blodvite. Slog i hakan så att det började blöda och det ville inte sluta. Det fick bli inhandling av plåster inne på Åhléns. Självklart fick det bli en titt däruppe på kläderna också. Där hängde min kjol... finfinfinfinfin. Bestämde mig för att prova den och den var jag. Försökte hitta den på deras hemsida för att visa er (marinblå, korallröd, någon annan mörkare lila/röd och pyttelite grått), men den fanns inte med. Efter lite rådfrågning med Micke så blev kjolen min (Han tyckte jag var fin i den och t o m såg lite mindre ut i den). :-)
Var även uppom HM för att kika efter byxor till Lukas (alla hans byxor börjar krypa uppåt, tror han har växt en hel del den senaste tiden), men vilka byxor vi än drog i så fanns det inte rätt storlek, grrrrr. Men jag hittade en jacka och två stycken skjortor/blusar till mig för en nätt liten summa på 149:-. Ibland blir man riktigt glad när man hittar sådana fynd & ännu bättre när man har presentkort som täcker summan:-).
På väg hem från stan svängde vi inom vännerna vi var på Andys med igår. Lite lek och bus för Lukas skadar aldrig.

Nu ikväll efter att jag nattat Lukas så har Micke och jag suttit framför datorn och shoppat loss på HM's sida. Mestadels byxor till Lukas, men även en tröja till Micke och en skjorta till mig.
Vad Lucky har vuxit, att det går såhär fort.

För att diskutera vikten så har helgen varit sådär. Kan bli spännande att se imorgon hur det har gått... Pilatesbollen blev uppblåst nu ikväll så nu bombsingen ska det sättas fart:-).

Lite TV-tittning innan det är dags för att sova (M snarkar redan i soffan*hihi*)
Nattis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar